Voordelen van het starten van je eigen kapperszaak of -salon

Het starten van een bedrijf vanaf nul is een zeer, zeer moeilijke onderneming. Veel mensen die een bedrijf starten hebben het nog nooit eerder gedaan en moeten dus leren terwijl ze bezig zijn; en soms kunnen de lessen hardvochtig en verwoestend zijn.

Neem inspiratie op bij kapperszaken zoals Barbershop Amersfoort.

Lees hieronder een paar voordelen van het starten van een eigen kapperszaak of salon vanaf nul.

Onafhankelijkheid

Het bezit van een eigen kapperszaak/salon is een lonende ervaring. Ondernemers gedijen op de dagelijkse uitdaging om een bedrijf te runnen, op hun eigen voorwaarden.

Nieuwigheid

Voor het eerste jaar hebben nieuwe kapperszaken en salons een zekere “nieuwheidswaarde” of een aantrekkingskracht op klanten die op zoek zijn naar iets nieuws. In opkomende commerciële gebieden of plaatsen waar snel veranderingen plaatsvinden, kan een nieuw kapperszaak/salonconcept veel opwinding veroorzaken. Profiteer van de nieuwigheid van een nieuwe kapperszaak, zolang het duurt!

Nieuwe niche

Een nieuwe kapperszaak heeft de mogelijkheid om nieuwe niches te bedienen. Sommige nieuwe kappers kunnen bijvoorbeeld de jeugd bedienen, andere kunnen oudere volwassenen bedienen. Mobiele kappers zijn een goed voorbeeld van een nieuw concept, dat de markt bedient voor zeer toegankelijke kappers. Een nieuwe kapperszaak/salon is een kans om nieuwe soorten klanten te identificeren.

Initiële publiciteit

Nieuwe kapperszaken zijn geweldige plekken om gratis publiciteit te krijgen. Lokale media brengen graag nieuwe bedrijven onder de aandacht; u kunt immers op een dag hun klant zijn. Wees klaar voor gratis publiciteit; u kunt een stormloop van nieuwe bedrijven, nieuwe oproepen, nieuwe reserveringen en nieuwe klanten krijgen.

Lage verwachtingen

Nieuwe bedrijven, met name zelfstandige bedrijven, hebben het voordeel dat ze geen basis hebben voor een verwachting. Klanten hebben meestal geen standaard, behalve de ervaringen die ze hebben opgedaan bij andere of vergelijkbare bedrijven. Daarom is het een goed idee om ervoor te zorgen dat elke klant een geweldige en unieke ervaring heeft, zodat ze zich herinneren dat ze een positieve ervaring hebben in uw vestiging. Studies hebben aangetoond dat klanten die goede ervaringen hebben de neiging hebben om een bedrijf door te verwijzen naar vele andere potentiële klanten.

Sociale media

Social media is een uitstekende en betaalbare manier om startende kapperszaken / salons op de hoogte te brengen van de nieuwe vestiging. We raden de eigenaar aan om zich aan te melden voor zoveel mogelijk social media sites, en de sites te blijven voeden met foto’s en informatie.

Nieuwe apparatuur

Het is altijd geweldig om nieuwe apparatuur te krijgen, vooral in een kapperszaak. Nieuwe apparatuur is efficiënter en geeft de nieuwe kapperszaak/salon een fris gevoel.

Lees ook: Waarom is de Koreaanse 10-stappen skincare routine zo populair geworden?

Leave a reply