De impact van online beoordelingen op bedrijven

In de afgelopen jaren is de populariteit van online recensies aanzienlijk toegenomen. Recensies helpen mensen te beslissen welke producten of diensten ze moeten kopen, waar ze moeten reizen en zelfs waar ze moeten eten. Na verloop van tijd zijn recensies langzaamaan een integraal onderdeel geworden van het zakendoen op het internet.

Tal van studies zijn uitgevoerd om de exacte impact van zowel positieve als negatieve recensies op de populariteit, het aantal verkopen, het productbewustzijn, het conversiepercentage en de winstgevendheid van bedrijven die producten of diensten verkopen, te helpen bepalen.

Wil jij Nederlandse Google Reviews kopen of wil je er meer informatie over? Klik dan hier en lees snel verder.

Het positieve effect van beoordelingen op bedrijven

  • De grotere waarschijnlijkheid dat consumenten meer geld uitgeven
  • Het hebben van talrijke positieve beoordelingen verhoogt de kans dat klanten meer geld betalen voor producten of diensten. In feite hebben studies aangetoond dat consumenten waarschijnlijk ongeveer 31% meer zullen uitgeven aan producten en diensten van bedrijven die uitstekende recensies hebben die hen ondersteunen.
  • Stijging van de bedrijfsomzet
  • Het hebben van negatieve beoordelingen zal zeker invloed hebben op jouw bedrijf, maar voor elke ster die een bedrijf krijgt, is de kans groot dat de omzet van een bedrijf met 5%-9% zal toenemen.
  • Het vertrouwen van de klanten wordt vergroot
  • 57% van de klanten zal geen gebruik maken van een bedrijf dat minder dan 4 sterren heeft (tegenover 48% in 2017)

Het negatieve effect van beoordelingen op bedrijven

  • Negatieve beoordelingen kunnen schadelijk zijn voor het prestige, de winstgevendheid en de betrouwbaarheid van een bedrijf.
  • Een enkele negatieve beoordeling kan ongeveer 22% van de klanten verdrijven, terwijl ongeveer drie negatieve beoordelingen 59% van de klanten kunnen verdrijven.
  • Een enkele negatieve beoordeling kan een bedrijf zo’n 30 klanten kosten.
  • Mensen aarzelen om te kopen van bedrijven die geen of te veel negatieve recensies hebben.

Belangrijkste punten

  • Consumenten zullen waarschijnlijk 31% meer uitgeven aan producten/diensten van bedrijven die uitstekende recensies hebben.
  • 86% van de consumenten leest beoordelingen voor lokale bedrijven (inclusief 95% van de mensen in de leeftijd van 18-34 jaar)
  • Een negatieve beoordeling kan 40% van de potentiële klanten verdrijven.

Lees ook: Wat zijn de voor- en nadelen van linkbuilden?

 

Leave a reply