Waarom houden klanten van abonnementsdiensten?

Starters die op zoek zijn naar nieuwe manieren om hun bottom line te versterken, moeten overwegen om een abonnementsdienst te creëren. Ze zijn aantrekkelijk voor consumenten die veel nieuwe producten en diensten willen ervaren.

In jouw eigen voordeel, bedrijven die op zoek zijn naar een sterke en stabiele inkomstenstroom, maken de abonnementen het mogelijk om regelmatig te factureren en de LTV van de klant uit te breiden. Abonnementsdiensten bieden bedrijven ook de kans om aantrekkelijkere en waardevollere producten en diensten op te bouwen dankzij de inzichten die worden verkregen door regelmatig contact met klanten, waardoor merken concurrerender worden.

Wil je echter direct telefonisch opzeggen? Doe dat dan hier.

Lees hieronder waarom klanten van abonnementsdiensten houden:

De vraag neemt toe

Uit fundamenteel onderzoek blijkt dat de vraag naar abonnementsdiensten toeneemt.

Een blik op Google Trends laat zien dat het zoeken van consumenten naar termen als “abonnementsbox”, “abonnementskleding” en “abonnementsmaaltijden” de laatste jaren sterk is toegenomen.

Maar dat is nog niet alles.

Abonnementsbedrijven worden gelanceerd om tegemoet te komen aan de vraag van de consument. Volgens een research heeft Nederland de afgelopen jaren een sterke en gestage groei gezien onder abonnementsbedrijven, wat bewijst dat het mogelijk is voor aspirant-ondernemers om deze groeiende markt te bedienen.

Geen langetermijnverbintenis

De toenemende concurrentie zorgt altijd voor uitdagende markten. En in de markt voor abonnementsdiensten heeft de concurrentie geleid tot de introductie van slimme onboardingtactieken door slimme marketeers.

Innovatieve marketeers hebben hun modellen voor klantenwerving gehackt. Ze weten dat ze geweldige producten hebben die een lange klantlevensduur hebben (LTV) en zich daarom kunnen veroorloven om hun diensten aantrekkelijker te maken door de barrières voor de betrokkenheid van de consument te beperken.

Een tactiek die regelmatig wordt gebruikt is de optie “geen contract”.

Dit soort financiële vrijheid is perfect voor duizendjarige consumenten die flexibiliteit, variatie en de mogelijkheid willen om te annuleren als ze een beter aanbod vinden, of besluiten om te stoppen met het gebruik van de dienst, dit alles zonder financiële druk te creëren.

Gemakkelijk, eenmalig engagement en gemak

Abonnementsdiensten zijn typisch set-and-forget aankopen. Wanneer klanten zich aanmelden, maken ze een account aan en ontvangen ze hun abonnement als een klok.

Een engagement (account sign-up) bespaart de consument het typische koopproces, dat moet worden herhaald.

Als consument kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om jouw maaltijdabonnement om de paar dagen thuis te laten bezorgen. Dit niveau van gemak bespaart je het rijden naar jouw dichtstbijzijnde supermarkt, het zoeken naar wat je nodig hebt, in de rij staan om te betalen, en dan weer naar huis gaan om te koken.

Je creëert gemak voor jouw klant, en dat is een no brainer voor beide partijen.

Lees ook: Hier is hoe u abonnementen kunt annuleren die u bent vergeten

Leave a reply